Wnioski i zaświadczenia wydawane przez Wydział Ruchu Drogowego

Udostępnianie informacji o zdarzeniu drogowym

 

Zaświadczenie ze zdarzenia drogowego

Wydział Ruchu Drogowego Komendy Miejskiej Policji w Kaliszu informuje, że osoba fizyczna  lub instytucja niebędąca zakładem ubezpieczeń może uzyskać zaświadczenie ze zdarzenia drogowego i przyjmuje wnioski/podania :

  1. złożone w Wydziale Ruchu Drogowego w siedzibie Komendy Miejskiej Policji w Kalisz przy ul. Kordeckiego 36,

  2. przesłane drogą elektroniczną na skrzynkę ePUAP, adres poczty e-Doręczeń Komendy Miejskiej Policji w Kaliszu: AE:PL-89138-28862-CIVWF-23. Pisma w postaci elektronicznej muszą być podpisane podpisem elektronicznym równoważnym z podpisem własnoręcznym, czyli kwalifikowanym podpisem elektronicznym, podpisem zaufanym,

  3. nadane pocztą tradycyjną.


 

Wzór wniosku jest opublikowany.

W przypadku, gdy właścicielem pojazdu nie jest wnioskodawca wraz z wnioskiem/podaniem należy dostarczyć umowę leasingową lub inny dokument zezwalający na użytkowanie pojazdu.

Wniosek/podanie o wydanie zaświadczenia musi spełniać wymogi wskazane w art. 63 KPA oraz zawierać odpowiednie uzasadnienie, które jest konieczne by organ mógł stwierdzić czy dopuszczalne jest udostępnienie danych. W tym przypadku zasadnym jest dołączenie potwierdzenia dokonania opłaty skarbowej w kwocie 17 zł1. W celu uzyskania kserokopii dokumentu potwierdzonego za zgodność z oryginałem, należy wnieść opłatę skarbową w wysokości 5 zł od każdej pełnej lub rozpoczętej strony dokumentu.

W przypadku działania przez pełnomocnika, dodatkowo trzeba dokonać opłaty skarbowej za każde pełnomocnictwo w kwocie 17 zł . Opłaty nie uiszcza się w przypadku, kiedy zostało ono udzielone:

- małżonkowi, wstępnemu, zstępnemu lub rodzeństwu2

- jeśli sprawę załatwia pełnomocnik wpisany do CEIDG albo do KRS.


 

Opłaty skarbowe należy realizować na konto:

Urząd Miasta Kalisza  nr rachunku: 55 1090 1128 0000 0001 5108 9163

tytułem zaświadczenie o liczbie punktów” / „pełnomocnictwo”

Wnioski można składać w:

  • poniedziałek              w godz. 9.00-13.00

  • wtorek                        w godz. 9.00-13.00

  • środa                          w godz.9.00-13.00

  • czwartek                     w godz. 9.00-13.00

  • piątek                         w godz. 9.00-13.00

W siedzibie Wydziału Ruchu Drogowego Komendy Miejskiej Policji w Kaliszu przy ul. Kordeckiego 36 wydawanie zaświadczeń odbywa się po okazaniu dokumentu tożsamości osoby wnioskującej, niezwłocznie lub w terminie do 7 dni od daty złożenia wniosku/podania.

W celu uzyskania zaświadczenia w innej jednostce Policji - wpłatę należy uiścić na konto właściwe dla danej jednostki.

-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
 

11. Opłacie skarbowej podlega: 1) w sprawach indywidualnych z zakresu administracji publicznej: a) dokonanie czynności urzędowej na podstawie zgłoszenia lub na wniosek, b) wydanie zaświadczenia na wniosek, c) wydanie zezwolenia (pozwolenia, koncesji); 2) złożenie dokumentu stwierdzającego udzielenie pełnomocnictwa lub prokury albo jego odpisu, wypisu lub kopii - w sprawie z zakresu administracji publicznej lub w postępowaniu sądowym.

2Art. 2 [Wyłączenia szczególne] 1. Nie podlega opłacie skarbowej: 6) dokonanie czynności urzędowej i wydanie zaświadczenia w sprawach o zmianę imienia (imion) lub nazwiska osób, którym bezprawnie je zmieniono, a także zstępnych i małżonków tych osób;

Pliki do pobrania

Metryczka

Data publikacji : 24.04.2025
Podmiot udostępniający informację:
Komenda Miejska Policji w Kaliszu
Osoba wytwarzająca/odpowiadająca za informację:
Justyna Perz
Osoba udostępniająca informację:
Ewa Golińska Wydział Ogólny
do góry